zaterdag 9 mei 2009

Nieuw product in de Identity and Access Management Suite: Enterprise SSO Manager

Ruim 10 jaar geleden is Tools4ever begonnen in de Identity Management markt met een (auto) user provisioning oplossing. Deze oplossing was gericht op de Windows NT netwerken en werd voornamelijk voor bulk import oplossingen gebruikt bij universiteiten. 5 jaar geleden heeft Tools4ever de beslissing genomen om zich verder te specialiseren in identity management omgevingen en heeft veel resources ingezet om succesvolle oplossingen te creëren.

UMRA
Het eerst ontwikkelde product in deze lijn was UMRA. UMRA is een user account provisioning oplossing en is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige user account management oplossing met ondermeer de volgende onderdelen: ondersteuning van hybride netwerken (Windows, Novel, Unix, AS/400, Mainframe, etc.); auto provisioning vanuit alle gangbare PZ-systemen (Beaufort, SAP HR, PeopleSoft, PIMS, AFAS, etc); Delegatie naar de helpdesk; Self Service naar de organisatie; workflow voor het goedkeuren van user management aanvragen door het management; reporting en auditing. Met UMRA heeft Tools4ever altijd een praktische benadering gehanteerd: implementatie stap-voor-stap, gunstige TCO en een zeer korte implementatietijd van enkele dagen.

Marktleider
UMRA is in Nederland de absolute marktleider op het gebied van Identity Management. Zowel op het gebied van het leveren van standaard software als wel professional services voor de implementatie van de software. Er is geen is software partij met meer implementaties of een consultancy bedrijf met meer concrete kennis over Identity management toepassingen.

Wachtwoord Managment
3 jaar na de ontwikkeling van UMRA heeft Tools4ever verschillende wachtwoord management oplossingen uitgebracht. Voornaamste doel van deze oplossingen is om het aantal wachtwoord reset calls naar de helpdesk te reduceren en het leven van de eindgebruiker aangaande het onthouden van usernames/wachtwoorden te vereenvoudigen. Onderdelen van de wachtwoord management oplossingen zijn: self service wachtwoord reset (SSRPM); wachtwoord synchronisatie (PSM) en wachtwoord complexity management (PCM).

SSRPM
Met het toepassen van SSRPM is het mogelijk dat de eindgebruiker zelf zijn/haar wachtwoord kan resetten zonder dat hiervoor de helpdesk gebeld moet worden. Voordat de eindgebruiker zijn/haar wachtwoord kan resetten, moet eerst het juiste antwoord op een aantal persoonlijke vragen gegeven worden. Bij de meeste organisaties hebben we reducties gezien van meer dan 90% van het aantal wachtwoord reset calls naar de helpdesk.

Release van Enterprise SSO Manager (E-SSOM)
Met de release van E-SSOM wordt de strategie van Tools4ever doorgezet om steeds een completere Identity Management portfolio aan te bieden. E-SSOM is een volwaardige SSO-oplossing en hiermee is het mogelijk om ervoor te zorgen dat een eindgebruiker zich nog maar éénmaal hoeft aan te melden op het netwerk en dat vervolg logins in applicaties automatisch door E-SSOM worden afgehandeld. Naast de eenvoud voor de eindgebruiker levert dit allerlei voordelen voor de ICT afdeling op.

Op dit moment zijn verschillende pilots van E-SSOM actief. De verwachting is dat ik in de loop van volgende maand hier de eerste resultaten over kan melden.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Tjeerd,
    Leuke Blog,
    Toch maar eens even samen zitten binnenkort?...
    Ik help jullie graag verder.
    Hartelijke groet,
    Arjan Bakker
    Reed Business

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Arjan,

    Prima plan. Wellicht kunnen we eerst de e-campagne draaien.

    Groet,
    Tjeerd

    BeantwoordenVerwijderen

 

Dit weblog is verplaatst!

Binnen enkele seconden wordt u doorgestuurd. Als dit niet gebeurd, ga naar
http://identityandaccessmanagement.wordpress.com
en pas dit aan in uw favorieten.