maandag 4 april 2011

Two-factor authentication

De Self Service Password Management oplossing van Tools4ever heeft altijd al een web interface gehad, zodat gebruikers zelfstandig hun Active Directory wachtwoorden kunnen resetten via het intranet of via het web. Aan de hand van een aantal eenvoudige, vooraf gedefinieerde vragen kunnen eindgebruiker hun wachtwoord resetten. Hoewel deze methode algemeen aanvaard is bij veel organisaties, zoeken andere organisaties naar een extra vorm van authenticatie.

In februari hebben wij een nieuwe SSRPM Security Module module vrijgegeven, inclusief two-factor authenticatie via e-mail. Two-factor authentication (TFA of 2FA) betekent dat twee onafhankelijk middelen worden ingezet om de identiteit van iemand te bevestigen.

Wanneer een gebruiker inlogt op het Active Directory-domein na de implementatie van Self Service Reset Pasword Management en de geconfigureerde vragen beantwoord, worden zij ook gevraagd een prive e-mailadres op te geven. Als een eindgebruiker vervolgens een wachtwoord vergeet, kunnen zij de vragen beantwoorden. Echter, voordat zij de laatste fase bereiken en daadwerkelijk een nieuw wachtwoord kunnen instellen, moeten zij eerst de PIN-code invoeren die per e-mail naar hun prive-adres is gestuurd. Dit scenario illustreert de twee basis onderdelen van two-factor authenticatie, te weten "iets wat je hebt" (in dit geval een prive e-mailadres) en "iets wat je weet" (antwoord op persoonlijke vragen).

Two-factor authentication biedt een extra aanvulling qua beveiliging op de webinterface. Wij zijn van plan dit in de nabije toekomst verder uit te breiden door het sturen van PIN-codes via SMS. Houdt deze blog in de gaten voor meer informatie.

Op onze website kunt u meer lezen over deze software Tools4ever's Self Service Password Reset.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

Dit weblog is verplaatst!

Binnen enkele seconden wordt u doorgestuurd. Als dit niet gebeurd, ga naar
http://identityandaccessmanagement.wordpress.com
en pas dit aan in uw favorieten.